Selasa, Januari 20, 2009

Pasti Kawasan Kota Tinggi melebarkan sayap ke Tg. Sedili

SETELAH menempuh pelbagai halangan dan dugaan, Alhamdulillah akhirnya dengan izin Allah SWT, Pasti cawangan Tg. Sedili telah dapat ditubuhkan. Ia merupakan Pasti milik Kawasan Kota Tinggi yang ketiga selepas Pasti Al-Falah di Taman Kota Jaya dan Pasti Al-Hijrah di Taman Hijrah.

Jawatankuasa Pasti Kawasan Kota Tinggi telah mendapat kerjasama erat daripada PAS Kawasan Kota Tinggi, Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat kawasan, PAS Cawangan Tg. Sedili dan juga Unit Amal dalam usaha menubuhkan Pasti di Tg. Sedili ini. Pendek kata, semua pihak telah bertungkus lumus menghulurkan pelbagai bentuk bantuan, sama ada wang ringgit mahupun tenaga bagi menjayakan usaha yang murni ini.

Sehubungan dengan tertubuhnya Pasti di Tg. Sedili ini, maka ketiga-tiga Pasti di Kawasan Kota Tinggi dinamakan Pasti Al-Falah bersempena dengan nama Pasti Kota Tinggi yang pertama. Di samping itu, ia juga bermaksud 'kemenangan' atau 'kejayaan' di dalam bahasa Arab. Pasti di Taman Kota Jaya kini disebut Pasti Al-Falah (1), di Taman Hijrah ditukar daripada Al-Hijrah kepada Al-Falah (2) dan di Tg. Sedili dikenali sebagai Al-Falah (3). Langkah ini juga diambil bagi memudahkan pihak Pentadbiran PASTI Kawasan Kota Tinggi memberi nama Pasti-Pasti yang bakal ditubuhkan nanti (Insya-Allah), di samping mencontohi kawasan-kawasan lain seperti Tebrau dan Simpang Renggam yang menggunakan hanya satu nama untuk Pasti masing-masing.



Gambar² gotong royong di Pasti Al-Falah (3)










* Gambar² di atas adalah ehsan blog Pas Kota Tinggi