Khamis, September 17, 2009

Doa Berpisah Dengan Bulan Ramadhan

"YA Allah, inilah bulan Ramadhan yang di dalamnya Engkau telah menurunkan Al-Quran yang telah berlalu. Aku berlindung dengan kekuasaan-Mu yang mulia, wahai pemilik fajar yang terbit dari malam-malamku dan pemilik bulan Ramadhan yang sudah berlalu ini. Kepada-Mu aku mengadukan kesalahan dan dosaku yang dengannya Engkau akan menyeksaku padi hari perjumpaan dengan-Mu kelak. Ya Allah! Janganlah Engkau jadikan puasa ini sebagai puasa yang terakhir dalam hidupku. Seandainya Engkau berketetapan sebaliknya, maka jadikanlah puasaku ini sebagai puasa yang dirahmati bukan yang sia-sia semata-mata. Ya Allah! Jadikanlah puasaku di dalamnya mendapatkan hadiah pahala serta diterima sebagai amalan yang mendatangkan keredhaan-Mu dan daripada Rasul-Mu. Serta dihubungkan cabang-cabangnya dengan pokok, dengan hak kemuliaan Nabi Muhammad SAW dan ahli keluarga baginda yang suci".

Kami, warga PASTI Kawasan Kota Tinggi mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada para ibu bapa dan murid-murid PASTI serta seluruh muslimin dan muslimat sekalian. Mudah-mudahan ibadah puasa yang kita laksanakan di sepanjang bulan Ramadhan ini lebih baik berbanding tahun lalu dan diterima Allah SWT hendaknya.

Kepada yang memandu untuk pulang beraya di kampung, jangan lupa baca doa naik kenderaan dan berhati-hati ketika memandu. Moga perjalanan diberkati Allah dan selamat sampai ke destinasi yang dituju.