Ahad, Februari 01, 2009

Lawatan Kerja ke Pasti Al-Falah (3)

PADA 23/1/2009, Ketua Guru Pasti Kawasan Kota Tinggi, Puan Siti Zaharah Othman telah melakukan lawatan kerja ke Pasti Al-Falah (3), Tg. Sedili. Tujuan lawatan ini dibuat ialah untuk meninjau perkembangan Pasti yang baru ditubuhkan itu.

Dalam lawatan itu, Puan Siti berkesempatan bertemu dengan bendahari Pasti tersebut iaitu Puan Salmi dan juga anak beliau, Cik Sara Fatin yang merupakan tenaga pengajar tunggal di situ. Puan Siti juga telah mengambil peluang memberi sedikit tunjuk ajar kepada Cik Sara cara-cara membuat persediaan mengajar yang betul serta teknik-teknik / akitiviti pengajaran dan pembelajaran. Kaedah pengajaran yang berkesan perlu dititikberatkan agar murid tidak merasa bosan dan objektif memberi pendidikan pra-sekolah yang berasaskan Al-Quran dan Sunnah dapat dicapai.

Puan Salmi pula menyatakan bahawa sumbangan dalam pelbagai bentuk sama ada wang ringgit, barangan dan tenaga terus mengalir masuk walaupun Pasti telah pun beroperasi dan ini membuktikan bahawa Pasti kini kian diterima masyarakat.

Secara umumnya, perkembangan di Pasti Al-Falah (3) Tg. Sedili ini dilihat memuaskan dengan pertambahan ABM dan penambahbaikan prasarana hasil semangat kerjasama antara AJK dan sumbangan para dermawan.

Adalah diharapkan agar Pasti ini akan terus berkembang maju dengan mendapat sokongan daripada masyarakat setempat ke arah melahirkan generasi Al-Quran di bumi Sedili. Semoga usaha yang murni ini mendapat restu dan keredhaan Allah SWT.

Antara ABM yang ditampal - nampak ringkas tetapi berguna

Cikgu Sara Fatin sedang bercerita dengan murid-muridnya selesai sesi pembelajaran

Pandangan hadapan yang kian ceria

Dari kiri: Cikgu Sara, Puan Salmi dan Cikgu Siti

Bergambar kenangan dengan murid-murid perintis Pasti ini