Sabtu, November 14, 2009

Peperiksaan Peringkat Kawasan

PADA 7 November lalu, peperiksaan peringkat PASTI Kawasan Kota Tinggi telah diadakan di PASTI Al-Ummah 2, Bandar Tenggara. Peperiksaan ini diadakan untuk memilih murid terbaik yang akan mewakili PASTI Kawasan Kota Tinggi ke peperiksaan peringkat negeri yang akan diadakan di Simpang Renggam pada 16 November ini.

Peperiksaan yang dikendalikan sepenuhnya oleh guru-guru PASTI dari Kawasan Tenggara ini mengambil masa selama 2 jam bermula pada pukul 9 pagi.

Murid-murid PASTI Kawasan Tenggara turut mengambil peperiksaan yang sama, cuma mereka ditempatkan di PASTI Ibnu Khaldun, Taman Anggerik. Mereka dikendalikan oleh guru-guru dari kawasan lain pula.

Murid-murid PASTI Kawasan Kota Tinggi yang terpilih menduduki peperiksaan peringkat kawasan ini ialah mereka yang mendapat tempat pertama dalam peperiksaan akhir tahun.

Murid-murid tersebut ialah Adik Mohd. Adlin Sufi bin Yusof (5 tahun) dan Adik Nurain Irdina binti Noor Muhammad (6 tahun) dari PASTI Al-Falah 1, Adik Muhammad Hafidzi bin Hamim (5 tahun) dan Adik Ainul Syamilah binti Mazlizon (6 tahun) dari PASTI Al-Falah 2 serta Adik Nur Rabbiatul Adawiyah binti Sarif (5 tahun) dan Adik Nur Farhana binti Mokhtar (6 tahun) dari PASTI Al-Falah 3.

Selesai peperiksaan, Adik Muhammad Hafidzi bin Hamim dan Adik Nurain Irdina binti Noor Muhammad yang meraih markah tertinggi dalam kategori masing-masing terpilih mewakili PASTI Kawasan Kota Tinggi bagi menduduki peperiksaan peringkat negeri. Tahniah dan syabas diucapkan kepada adik-adik berdua. Semoga berjaya mendapat tempat pertama dalam peperiksaan peringkat negeri nanti.

Terima kasih yang tidak terhingga juga diucapkan kepada Puan Sutinah, guru PASTI Semberong yang bersusah payah menyediakan soalan serta guru-guru PASTI Tenggara & AJK yang telah menyediakan makan tengahari pada hari tersebut.