Selasa, Disember 01, 2009

HARI ANUGERAH KECEMERLANGAN PASTI KOTA TINGGI 2009

HARI Anugerah Kecemerlangan PASTI Kawasan Kota Tinggi telah diadakan pada 15 November lalu, bertempat di Dewan Sekolah Agama Bandar, Kota Tinggi.

Majlis telah dirasmikan oleh Ust. Mohd. Azam bin Abd. Razak, exco Dewan Pemuda Pas Negeri Johor. Seramai 59 orang murid dari PASTI Al-Falah 1, 2 dan 3 telah diraikan pada majlis yang meriah ini.

Majlis yang dijadualkan bermula pada pukul 8.30 pagi hanya dapat dimulakan kira-kira dua jam kemudian berikutan masalah gangguan bekalan elektrik. Namun demikian, majlis tetap berjalan lancar dimulai dengan bacaan doa oleh Ust. Shariful Anam diikuti bacaan Surah As-Syams oleh Adik Mohd. Adlin Sufi bin Yusof dan terjemahannya oleh Adik Mohd. Firdaus bin Rosli dari PASTI Al-Falah 1.

Para hadirin telah dipersembahkan hafazan surah-surah lazim oleh murid-murid PASTI Al-Falah 1, nyanyian nasyid kanak-kanak dalam bahasa Inggeris oleh murid-murid PASTI Al-Falah 2 dan lagu Sepohon Kayu oleh murid-murid PASTI Al-Falah 3.

Anugerah-anugerah yang telah disampaikan kepada murid-murid ialah hadiah bagi tempat pertama, kedua dan ketiga dalam kelas, hadiah untuk pelajar terbaik bagi setiap matapelajaran, anugerah pelajar cemerlang dan hadiah tabungan terbanyak. Di samping itu, semua murid juga menerima sijil dan cenderahati daripada Ust. Mohd. Azam.

Sebelum bersurai, semua guru dan murid PASTI Kawasan Kota Tinggi telah menyanyikan lagu rasmi PASTI beramai-ramai. Majlis berakhir kira-kira pukul 1.30 petang.

Pihak PASTI Kawasan Kota Tinggi mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat menjayakan Hari Anugerah Kecemerlangan ini, antaranya pihak pentadbiran Sekolah Agama Bandar Kota Tinggi, Unit Amal Daerah Kota Tinggi, Nisa’ Kawasan Tebrau dan Tenaga Nasional Berhad yang telah membantu mengatasi masalah gangguan bekalan elektrik.

Berikut ialah gambar-gambar sekitar majlis tersebut:

Ust. Mohd. Azam bin Abd. Razak


Persembahan hafazan surah² lazim oleh murid² PASTI Al-Falah 1


Para VIP






Guru dan murid nyanyi lagu PASTI beramai²

P/S: Harap maaf, tarikh dalam gambar tu silap sebab setting kamera lari (kes bateri lemah la ni)