Isnin, April 27, 2009

Lanjutan Berita Kemalangan Di Parit Kaspan: Menurut Pandangan Abang kepada Arwah Hajjah Kalsom

ASSALAMUA'ALAIKUM Warahmatullahi Wabarakatuh. Saya mendapat maklumat bahawa ikut plan asal Lebuhraya Kluang - Batu Pahat memang mempunyai pembahagi jalan dan tiada ruang untuk pejalan kaki, lampu jalan akan dipasang di atas pembahagi jalan, tetapi apabila projek berjalan plan asal telah diubah dengan ditiadakan pembahagi jalan dan diganti dengan pejalan kaki. Wallahu a'lam tangan-tangan ghaib mana tidak dapat dipastikan sehingga kini ia digelar jalan maut.

Makluman.. buku-buku adik Aliyah hanya terbakar di bahagian tepi sahaja.. masih boleh dibaca, manakala buku iqra' hampir tiga suku terbakar, hanya suku yang selamat khususnya iqra' 4 dan 5. Ayat-ayat yang tidak terbakar terkandung kebanyakan adalah berkaitan peristiwa kematian dan hari kiamat, juga yang masih boleh dibaca adalah ayat yang dijadikan doa ketika musafir, Subhanallah.. sama-sama kita mengambil iktibar, dan satu lagi yang menggemparkan adalah kemunculan kepulan awan membentuk kalimah Allah di langit sewaktu talqin dibaca yang sempat dirakam oleh anak saya, Faiz.. Subhanallah!

Maaf buat sahabat semua kerana lewat memberi maklum balas, terima kasih di atas keprihatinan dan simpati sahabat-semua khususnya Sdr Mahyuzi, Mahmood dan sahabat-sahabat yang hadir sama dari awal sehingga urusan jenazah selesai. Sesungguhnya dari Allah kita datang dan kepada-Nya kita kembali. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka dan dimasukkan di dalam golongan yang beriman.. amin! Sesungguhnya Allah tidak pernah memungkiri janji dan janji Allah adalah benar. Mohon doakan kami sekeluarga khasnya keluarga arwah sentiasa diberikan kesabaran dan kekuatan apabila berdepan dengan ujian yg sangat berat seperti ini.. wassalam.

Sumber: http://pastijohor.net