Rabu, Julai 15, 2009

PASTI Al-Falah 1 Dapat Guru Baru

PASTI Kawasan Kota Tinggi mengucapkan selamat datang kepada Cikgu Enayati binti Hj. Kasmuri yang mula bertugas di PASTI Al-Falah 1, Taman Kota Jaya hari ini. Beliau menggantikan Cikgu Siti Kamaliah Sharipudin yang meletak jawatan atas sebab-sebab peribadi.

Cikgu Enayati pernah mengajar di PASTI Al-Irfan, Pasir Gudang antara tahun 2000 hingga 2005. Beliau kemudiannya terpaksa berhenti apabila berpindah ke Bandar Petri Jaya kerana mengikut suami yang bekerja di bandar Kota Tinggi.

Ibarat sirih pulang ke gagang, umpama belut pulang ke lumpur. PASTI Kawasan Kota Tinggi dan PASTI Al-Falah 1 khasnya bertuah kerana mendapat seorang guru yang berpengalaman. Adalah diharapkan agar Cikgu Enayati bertahan lama mengajar di sini walaupun terpaksa berulang dari Bandar Petri Jaya yang terletak kira-kira 20km dari sini. Semoga pengorbanan cikgu akan diberi ganjaran oleh Allah SWT.

Kepada Cikgu Siti Kamaliah pula atau lebih dikenali sebagai Cikgu Alia, diucapkan berbanyak-banyak terima kasih di atas khidmat beliau selama ini dan kami mendoakan semoga masalah yang dihadapinya akan dapat diatasi segera. Kami juga difahamkan bahawa beliau berhasrat untuk kembali mengajar sekiranya keadaan mengizinkan di PASTI Al-Falah 2, Taman Hijrah pada bulan hadapan bagi menggantikan Cikgu Nurul Jannah yang akan kembali belajar di Politeknik Johor Bahru. Insya-Allah, kami mengalu-alukan hasrat Cikgu Alia itu.